Kan du ikke se det sikre browservindue fra PayPal?

Klik her
for at åbne det.

Din bestilling er lige straks gennemført. Vi takker for din tålmodighed.

Garanteret levering inden jul ved bestillinger foretaget inden den 18.12.2019 kl. 16*
Ortler

Ortler Perigor Pinion 9-speed Diamond, black matt (2019)

ID: 900990
17.109 kr.
14.995 kr.
- 12%
Inkl. moms, Gratis levering
Beregn størrelse | Geometri
Vælg venligst stelstørrelse

Klik på "størrelsestabellen" for at finde din rigtige størrelse

Flyt til ønskeliste
  • 40.000 produkter 600 mærker
  • 100 dages Gratis retur
  • Gratis levering fra 599 kr.,
    cykler fra 3.995 kr.6
Produktbeskrivelse

En dansk tekst om denne vare er desværre ikke tilgængelig på dette tidspunkt.

Bemærk: Cyklen har et unikt serienummer indgraveret i stellet, som godkendes af de fleste forsikringsselskaber. Vi anbefaler dog at forsyne cyklen med et dansk stelnummer.

The royal class, the Ortler Perigor Pinion 9, embodies sovereignty and simple elegance without any platitude. Representative, but not for the purpose of self-representation, but to elevate its driver to the king of the country road.

The Ortler Perigor Pinion 9 is continuity and modernity in one. The heart of the Ortler Perigor Pinion 9 is its encapsulated central gearbox - the Pinion C1.9. The 9-speed gearbox represents an engineering masterpiece made in Germany. Built for eternity, it offers a maximum of low maintenance and durability, with a total transmission ratio of 568% and a transmission weight of 2000 g.

The professional equipment of the Ortler Perigor goes without saying: Powerful hydraulic Shimano MT 200 disc brakes, Pinion chain set and further high-quality accessory components result in a professional touring and everyday bike with extraordinary qualities.

The Schwalbe Citizen Light tyres and a very high-quality AXA Blueline LED lighting system round off the picture. The Ortler Perigor Pinion - a masterpiece of craftsmanship for drivers with the highest demands.

Pinion C1.9

Simplexity
On the road with understatement in pure culture - state-of-the-art switching technology transformed into a clear and puristic form. The C-line not only blends seamlessly into the frame design, it is also the heart of the modern Ortler Perigor.

The new design consistently pursues the goal of merging drive and bicycle. The C-Line transmissions are the smallest and most powerful central transmission ever.

The new, compact housing is 33% lighter than aluminium. Highly developed manufacturing processes and highest precision allow the use of an ultra-light magnesium alloy. Of course 100 % made in Germany.

Enduring Ergonomic
Whether it's a daily sprint to the office or a long weekend bike trip, the C-Line is the right companion. The biomechanically optimal support distance (Q-factor) of only 166 millimetres allows sporty and at the same time healthy cycling, because the pedalling force is introduced into the bike in line with the body axis.

Central unit
The design of the new C-Line focuses on optimum integration into modern bicycle frames. This includes the fact that the train guide adapts to the frame design in 3 positions. Brake lines or electric cables can also be routed invisibly past the transmission to the rear end.

Detaljer

  • Pinion C1.19 9-speed central gearbox with max. torque of 250 Nm
  • Hydraulic disc brake from Shimano
  • lyskraftige LED-lygter med 30 lux og lysreserve
  • Schwalbe Citizen Light tyres with reflective strips
  • Adjustable stem for comfort
  • pedaler medfølger
Detaljer

10 års garanti

Ramme

10 års rammegaranti

På cyklen og dens dele og overflade gælder en garanti på 2 år. Typiske sliddele er undtaget fra denne garanti. Desuden yder Bikester frivilligt en ekstra 10-års garanti fra købsdatoen til den oprindelige ejer af en VOTEC, Serious, Vermont, Fixie eller Ortler cykel (undtagen VOTEC VRC, der har en garanti på 6 år på ramme og gaffel). Denne garanti omfatter rammen og gælder en reperation eller en ombytning med en efterfølger, og omfatter ikke eventuelle følgeomkostninger såsom fragtomkostninger og installation. Undtaget er skader på grund af forkert brug som f.eks. hop, spring, fald, overbelastning og forsømmelse. Garantien er ugyldig, hvis der er sket uautoriserede ændringer af rammen og ændring/tilføjelse af yderligere komponenter.

Specifikationer
Tilsigtet brug
Trekking, Travel
Samlet antal gear
9  
'Vægt (ca.)'
17.01  kg
Leveringsomfang
Pedaler medfølger: Yes  
Ramme
Design: Diamant
Materialetype: Aluminium
Gaffel
Design: Suspension fork
Mærke: SR Suntour
Type: NCX HLO DS
Fjedergaffel
Fjedervej (mm): 63 mm
Gear
Drevtype: Transmission shift
Antal gear: 9
Mærke: Pinion
Type: C1.9 XR
Geargreb
Model: Pinion  
Kranksæt
Model: Pinion 170 mm
Gearhjul 1: 30 tænder
Krankboks
Model: integreret  
Kæde
Model: KMC  
Kassette
Kombination (tænder): 21 tænder
Model: Pinion
Forbremse
Mærke: Shimano
Type: MT-200
Bremsesystem: Hydraulisk skivebremse
Bagbremse
Mærke: Shimano
Type: MT-200
Bremsesystem: Hydraulisk skivebremse
Bremsegreb
Model: Shimano BL-M200  
Styr
Design: Riser
Model: 680 mm
Materiale: Aluminium
Frempind
Design: A-Head
Materiale: Aluminium
justerbar vinkel: ja
Håndtag
Herrmanns Click  
Sadel
Selle Royal Nuvola  
Sadelpind
Design: Patent post
Diameter: 27.2 mm
Materiale: Aluminium
Fornav
Model: Shimano  
Fælge
Model: SDR light, eyeletted
Materiale: Aluminium
Størrelse (i tommer): 28 tommer
Eger
32 stainless steel spokes  
Fordæk
Størrelse (i tommer): 28 tommer
Dækbredde: 37 mm
Model: Schwalbe Citizen Light
Særlige egenskaber: Reflex
Bagdæk
Størrelse (i tommer): 28 tommer
Dækbredde: 37 mm
Model: Schwalbe Citizen Light
Særlige egenskaber: Reflex
Pedaler
Wellgo C169DU  
Bagagebærer
Mærke: Standwell
Materiale: Aluminium
Støtteben
Design: Bagpå  
Skærme
Materiale: plastik  
Dynamo
Design: Navdynamo
Model: Shimano
Forlygte
Design: LED
Model: AXA Blueline 30 Lux
Yderligere funktioner: Parkeringslys, Med refleks
Baglygte
Model: AXA Blueline
Yderligere funktioner: Parkeringslys
Type
Ikke en elcykel  
Køn
Unisex
Modelår
2019
Varenummer
900990
Bedømmelse
5
1 bedømmelser
5 stjerner
1
4 stjerner
0
3 stjerner
0
2 stjerner
0
1 stjerne
0
19.11.2019
Augustin
luksus
Le luxe
Automatisk oversat fra fransk Tilbage til originalen

Købt ved forfremmelse til 1530 € i juni 2019, varsel efter fem måneders daglig brug. Jeg er en tung cyklist (> 100 kg) og relativt hurtig. Efter at have brugt 3 D4-cykler på 15 år som en brute (knuste bundbeslag, knækkede kæder i afsporingen ...), slyngede sig foran Rohloff siden en tur til Tyskland i 2003 og tilbragte lange timer i weekenderne kl. For at kæmpe med en Deore-gruppe, der blev afsporet, så snart mit trækmoment oversteg det normale, brød jeg min sparegris for denne Perigor pinion 9 fra Ortlieb, mærke, jeg aldrig havde hørt om. Efter nogle grundlæggende tilpasninger (forkortelse af styret, der er uforholdsmæssigt til bymæssig brug, skift håndtag, udstyr Nutfix Abus på hjul og sædepost, udskift dæk med mere Marathon, markering af Fubicy ...), blev det min vigtigste måde at bevæge sig på. Nogle bemærkninger: med lidt snavs ser cyklen relativt ufarlig ud, hvilket er et meget godt punkt, når du parkerer udenfor i Paris, selv med to U inklusive Abus Granite Extreme. Skift til et roterende håndtag, når du er vant til håndtagene: glem din 90'ers mountainbike, det fungerer perfekt godt, gearskiftet er hurtigt, skiftet ved stop og flere hastigheder på én gang er virkelig meget nyttigt i byområder. Personligt finder jeg iscenesættelsen af Pinion 9 ideel: hastigheden er komplet, og jeg sagde aldrig, at jeg havde brug for en mellemhastighed, selvom jeg kunne have valgt 12 hastigheder til cykeltur. Jeg indrømmer, at bælteprincippet er tiltalende, men jeg valgte denne kædemodel med henblik på en enklere vedligeholdelse (jeg blev oprindeligt overrasket over manglen på spændingstilpasning på rammen eller af en strammer af kæde, men det udgør ikke noget problem - dybest set gik vores bedsteforers enkelt hastighedscykler meget godt uden). Perigor 9, jeg modtog, har en ramme, der kan åbnes bagpå, så det kan være muligt at konvertere til bæltet. Interviewet (årlig tømning ...) skræmmer mig ikke, men du skal vide, at der tydeligvis ikke er mange kompetente cykelforhandlere i øjeblikket. Det skal bemærkes, at der kræves et specielt værktøj til adskillelse af bakkerne, og nogle dele er åbenlyst specifikke for Pinion (og dyre). Jeg frygtede for tidligt slid på kæden og bakkerne, men efter 5 måneder antyder min kædemåler, at jeg stadig har det i et stykke tid. For alle resten (bremsning, belysning, stativer, fælge ...) er komponenterne af god kvalitet uden at være det ultimative i en VSF eller en VeloToutTerrain € 3500. Afslutningsvis har denne overpris cykel for mig en fantastisk kvalitet: den fungerer. For dem, der ønsker at træne snarere end at blive ført væk af en elmotor, kan den solide, lavt vedligeholdende gearkasse være fremtiden for bycyklen, selvom den helt sikkert kræver en Shimano-version. lidt mindre god, men meget billigere at opnå det.

Acheté en promotion à 1530€ en juin 2019, avis après cinq mois d'utilisation quotidienne. Je suis un cycliste lourd (>100 kg) et relativement rapide. Après avoir usé 3 vélos D4 en 15 ans comme une brute (cassettes de pédalier bousillées, chaînes cassées au déraillement...), bavé depuis devant les Rohloff depuis un séjour en Allemagne en 2003, et passé de longues heures le week-end à lutter avec un groupe Deore qui déraillait dès que mon couple de pédalage dépassait la normale, j'ai cassé ma tirelire pour cet Perigor pinion 9 d'Ortlieb, marque dont je n'avais jamais entendu parler. Après quelques adaptations basiques (raccourcir le guidon qui est démesuré pour un usage urbain, changer les poignées, équiper de Nutfix Abus sur roues et tige de selle, remplacer les pneus par des Marathon plus, marquage Fubicy...), c'est devenu mon moyen de déplacement principal. Quelques remarques : avec un peu de crasse, le vélo a l'air relativement anodin, ce qui est un très bon point quand on le gare à l'extérieur à Paris, même avec deux U dont un Abus Granit Extreme. Passer à une poignée tournante après avoir été habitué aux leviers : oubliez votre VTT des années 90, celle-ci marche parfaitement bien, le passage de vitesse est rapide, le changement à l'arrêt et de plusieurs vitesses d'un coup est vraiment très utile en milieu urbain. Personnellement, je trouve l'étagement du Pinion 9 idéal : la plage de vitesses est complète, et je ne me suis jamais dit que j'avais besoin d'une vitesse intermédiaire, même si j'aurais peut-être opté pour 12 vitesses pour du voyage à vélo. J'admets que le principe de la courroie est séduisant, mais j'ai choisi exprès ce modèle à chaîne pour un entretien plus simple (j'ai été initialement surpris par l'absence de réglage de la tension sur le cadre ou par un tendeur de chaîne, mais cela ne pose en fait aucun problème - au fond, les vélos à vitesses uniques de nos aïeuls marchaient très bien sans). Le Perigor 9 que j'ai reçu a un cadre ouvrable à l'arrière, une conversion vers la courroie est donc peut-être possible. L'entretien (vidange annuelle...) ne me fait pas peur, mais il faut savoir qu'il n'y a clairement pas beaucoup de vélocistes compétents pour le moment. Il faut noter qu'il faut un outil spécial pour le démontage des plateaux, et certaines pièces sont évidemment spécifiques à Pinion (et coûteuses). Je craignais une usure prématurée de la chaîne et des plateaux, mais au bout de 5 mois ma jauge de chaîne suggère que j'en ai encore pour un bon moment. Pour tout le reste (freinage, éclairage, porte-bagages, jantes...), les composants sont de bonne qualité sans être le nec plus ultra d'un VSF ou d'un VeloToutTerrain à 3500€. En conclusion, ce vélo hors de prix a pour moi une grande qualité : il fonctionne. Pour ceux qui veulent faire un peu d'exercice plutôt que se laisser porter par un moteur électrique, la boîte de vitesses solide et à entretien limité est peut-être l'avenir du vélo urbain, même s'il faudra sûrement une version Shimano un peu moins bien mais beaucoup moins chère pour y parvenir.


Brug for hjælp?
Kontakt vores kundeservice: man-fre 10.00-17.00
78 77 40 68
Nyhedsbrev
Registrer dig nu og få en rabatkupon på 70 kr.
Eksklusive kampagner og tilbud venter dig. 4

Databeskyttelse & afmeldelse
Everyday we get more people on bikes