Kan du ikke se det sikre browservindue fra PayPal?

Klik her
for at åbne det.

Din bestilling er lige straks gennemført. Vi takker for din tålmodighed.

Nu er det jul igen! - De bedste julegaver til cykelfans
Ortler

Ortler Perigor Pinion 9-speed, magic black matt (2020)

ID: 1113134
17.109 kr.
13.159 kr.
- 23%
Inkl. moms ekskl. levering
Beregn størrelse
Vælg venligst stelstørrelse

Klik på "størrelsestabellen" for at finde din rigtige størrelse

Tilføj til ønskeliste
  • 30 dages Gratis retur
  • Gratis levering af mindre dele fra 599 kr.6
  • 40.000 produkter 600 mærker
Produktbeskrivelse

Bemærk: Cyklen har et unikt serienummer indgraveret i stellet, som godkendes af de fleste forsikringsselskaber. Vi anbefaler dog at forsyne cyklen med et dansk stelnummer.

Ortler Perigor Pinion 9 udtrykker suverænitet og enkel elegance. Med denne cykel bliver du kongen af landevejen.

Ortler Perigor Pinion 9 er kontinuitet og modernitet i én. Hjertet i Ortler Perigor Pinion 9 er dens indkapslede centrale gearkasse - Pinion C1.9. Dens 9-speed gearkasse repræsenterer et teknisk mesterværk lavet i Tyskland. Den er bygget til evighed og kræver maksimalt lav vedligeholdelse, da den har en ekstrem god holdbarhed med et samlet transmissionsforhold på 568% og en transmissionsvægt på 2000 g.

Det professionelle udstyr fra Ortler Perigor giver sig selv: Kraftige hydrauliske Shimano MT 200-skivebremser, Pinion-kædesæt og yderligere tilbehørskomponenter af høj kvalitet resulterer i en professionel trekking- og hverdagscykel med ekstraordinære kvaliteter.

Schwalbe Citizen Light-dæk og et AXA Compactline LED-belysningssystem af meget høj kvalitet fuldender cyklen. Ortler Perigor Pinion - et håndværksmæssigt mesterværk til rytteren med skyhøje krav.

Pinion C1.9

Simplexity
Avanceret omskiftningsteknologi omdannet til en klar og puristisk form. C-line blander ubesværet ind i rammedesignet, og er også hjertet i den moderne Ortler Perigor.

Det nye design forfølger konsekvent målet om at fusionere drev og cykel. C-Line transmissionerne er de mindste og mest kraftfulde central transmissioner nogensinde.

Det nye, kompakte hus er 33% lettere end aluminium. Højt udviklede produktionsprocesser og den højeste præcision tillader brugen af en ultra-let magnesiumlegering. Naturligvis fremstillet 100% i Tyskland.

Varig ergonomisk
Uanset om det er en daglig sprint til kontoret eller en lang weekend-cykeltur, er C-Line den rigtige ledsager. Den biomekanisk optimale understøtningsafstand (Q-faktor) på kun 166 millimeter tillader sporty og på samme tid sund cykling, fordi pedalkraften indføres i cyklen i tråd med kropsaksen.

Central enhed
Designet af den nye C-Line fokuserer på optimal integration i moderne cykelrammer. Dette inkluderer, at kabelguiden tilpasser sig rammedesignet i 3 positioner. Bremsekabler eller elektriske kabler kan også dirigeres usynligt forbi transmissionen til bagenden.

Detaljer

  • Pinion C1.19 9-speed central gearbox with max. torque of 250 Nm
  • Hydraulisk skivebremse fra Shimano
  • Lys LED-belysning med 35 lux og parkeringslysfunktion
  • Schwalbe Citizen Light tyres with reflective strips
  • Justerbar stilk for komfort
  • pedaler medfølger
Detaljer

10 års garanti

Ramme

10 års rammegaranti

På cyklen og dens dele og overflade gælder en garanti på 2 år. Typiske sliddele er undtaget fra denne garanti. Desuden yder Bikester frivilligt en ekstra 10-års garanti fra købsdatoen til den oprindelige ejer af en VOTEC, Serious, Vermont, Fixie eller Ortler cykel (undtagen VOTEC VRC, der har en garanti på 6 år på ramme og gaffel). Denne garanti omfatter rammen og gælder en reperation eller en ombytning med en efterfølger, og omfatter ikke eventuelle følgeomkostninger såsom fragtomkostninger og installation. Undtaget er skader på grund af forkert brug som f.eks. hop, spring, fald, overbelastning og forsømmelse. Garantien er ugyldig, hvis der er sket uautoriserede ændringer af rammen og ændring/tilføjelse af yderligere komponenter.

Specifikationer
Tilsigtet brug
Trekking, Travel
Samlet antal gear
9  
Vægt
16.8  kg
Leveringsomfang
Pedaler medfølger: Yes  
Ramme
Design: Diamant
Materialetype: Aluminium
yderligere funktioner
Gaffel
Design: Suspension fork
Mærke: SR Suntour
Type: NCX HLO DS
Fjedergaffel
Fjedervej (mm): 63 mm
Gear
Drevtype: Transmission shift
Antal gear: 9
Mærke: Pinion
Type: C1.9 XR
Geargreb
Model: Pinion  
Kranksæt
Model: Pinion 170 mm
Gearhjul 1: 30 tænder
Kæde
Model: KMC CNX9  
Kassette
Model: Pinion / 21 teeth  
Forbremse
Mærke: Shimano
Type: MT 200
Bremsesystem: Hydraulisk skivebremse
Bagbremse
Mærke: Shimano
Type: MT 200
Bremsesystem: Hydraulisk skivebremse
Bremsegreb
Model: Shimano MT-200  
Styr
Design: Riser
Model: Bredde: 680 mm
Materiale: Aluminium
Frempind
Design: A-Head
Materiale: Aluminium
Håndtag
Herrmanns Click  
Sadel
Selle Royal Nuvola  
Sadelpind
Design: Patent post
Diameter: 27.2 mm
Materiale: Aluminium
Fornav
Model: Shimano DH3D37  
Fælge
Model: SDR lys, eyeletted
Materiale: Aluminium
Eger
32 eger af rustfrit stål  
Fordæk
Størrelse (i tommer): 28
Dækbredde: 37 mm
Model: Schwalbe Citizen Light
Særlige egenskaber: Reflex
Bagdæk
Størrelse (i tommer): 28
Dækbredde: 37 mm
Model: Schwalbe Citizen Light
Særlige egenskaber: Reflex
Pedaler
Feimin FP-972  
Bagagebærer
Mærke: Standwell
Materiale: Aluminium
Støtteben
Design: Bagpå  
Skærme
Materiale: plastik  
Dynamo
Design: Navdynamo
Model: Shimano
Forlygte
Design: LED
Model: AXA Compactline 35 Lux
Yderligere funktioner: Parkeringslys, Med refleks
Baglygte
Yderligere funktioner: Parkeringslys  
Andet
 
Type
Ikke en elcykel  
Køn
Unisex
Modelår
2020
Varenummer
1113134
Bedømmelse
4.7
3 bedømmelser
5 stjerner
2
4 stjerner
1
3 stjerner
0
2 stjerner
0
1 stjerne
0
25.05.2020
Edward
Jeg elsker ham som Augustinus
Je l'aime comme Augustin
Automatisk oversat fra fransk Tilbage til originalen

Jeg købte en i januar 2020. For mig muligheden for at prøve en Pinion-gearkasse uden at bruge 3000 €. Resten af cyklen god værdi for pengene. 9 hastighed er god nok. Alligevel skifter jeg ofte to gear ad gangen. Freewheel er meget støjende, irriterende, men ikke seriøs. Stor fordel ved pinion, ikke nødvendigt at tænke hele tiden på 'hvilken bakke? etc '. Brug for forskellige hastigheder, vi drejer håndtaget, endda næsten stoppet.

J'en ai acheté un en janvier 2020. Pour moi opportunité essayer un boite de vitesse Pinion sans dépenser 3000€. Reste du vélo bonne rapport qualité/prix. 9 vitesse est bien suffisant. Meme comme ca, je change souvent deux vitesses a la fois. Roue libre est très bruyant, embêtant mais pas grave. Grand avantage de pinion, pas besoin de penser tout le temps de 'quel plateau? etc'. Besoin de vitesse different, on tourne la poignée, même presque à l’arrêt.

21.05.2020
Rolf
Ortler Pinion 9-trins
Ortler Pinion 9-fach
Automatisk oversat fra tysk Tilbage til originalen

Jeg ville købe cyklen igen. Meget godt kredsløb. Håndtering er god, men jeg kan ikke køre håndfri, hvilket undrer mig lidt. I nogle tilfælde er nogle billige dele, f.eks. Fenders. Dog er cyklen prisen værd.

Ich würde das Fahrrad wieder kaufen. Sehr gute Schaltung. Die Handhabung ist gut, ich kann jedoch nicht freihändig fahren, was mich etwas verblüfft. Zum Teil schon etwas billige Teile, z.B. Schutzbleche. Das Fahrrad ist jedoch den Preis wert.

19.11.2019
Augustin
luksus
Le luxe
Automatisk oversat fra fransk Tilbage til originalen

Købt ved forfremmelse til 1530 € i juni 2019, varsel efter fem måneders daglig brug. Jeg er en tung cyklist (> 100 kg) og relativt hurtig. Efter at have brugt 3 D4-cykler på 15 år som en brute (knuste bundbeslag, knækkede kæder i afsporingen ...), slyngede sig foran Rohloff siden en tur til Tyskland i 2003 og tilbragte lange timer i weekenderne kl. For at kæmpe med en Deore-gruppe, der blev afsporet, så snart mit trækmoment oversteg det normale, brød jeg min sparegris for denne Perigor pinion 9 fra Ortlieb, mærke, jeg aldrig havde hørt om. Efter nogle grundlæggende tilpasninger (forkortelse af styret, der er uforholdsmæssigt til bymæssig brug, skift håndtag, udstyr Nutfix Abus på hjul og sædepost, udskift dæk med mere Marathon, markering af Fubicy ...), blev det min vigtigste måde at bevæge sig på. Nogle bemærkninger: med lidt snavs ser cyklen relativt ufarlig ud, hvilket er et meget godt punkt, når du parkerer udenfor i Paris, selv med to U inklusive Abus Granite Extreme. Skift til et roterende håndtag, når du er vant til håndtagene: glem din 90'ers mountainbike, det fungerer perfekt godt, gearskiftet er hurtigt, skiftet ved stop og flere hastigheder på én gang er virkelig meget nyttigt i byområder. Personligt finder jeg iscenesættelsen af Pinion 9 ideel: hastigheden er komplet, og jeg sagde aldrig, at jeg havde brug for en mellemhastighed, selvom jeg kunne have valgt 12 hastigheder til cykeltur. Jeg indrømmer, at bælteprincippet er tiltalende, men jeg valgte denne kædemodel med henblik på en enklere vedligeholdelse (jeg blev oprindeligt overrasket over manglen på spændingstilpasning på rammen eller af en strammer af kæde, men det udgør ikke noget problem - dybest set gik vores bedsteforers enkelt hastighedscykler meget godt uden). Perigor 9, jeg modtog, har en ramme, der kan åbnes bagpå, så det kan være muligt at konvertere til bæltet. Interviewet (årlig tømning ...) skræmmer mig ikke, men du skal vide, at der tydeligvis ikke er mange kompetente cykelforhandlere i øjeblikket. Det skal bemærkes, at der kræves et specielt værktøj til adskillelse af bakkerne, og nogle dele er åbenlyst specifikke for Pinion (og dyre). Jeg frygtede for tidligt slid på kæden og bakkerne, men efter 5 måneder antyder min kædemåler, at jeg stadig har det i et stykke tid. For alle resten (bremsning, belysning, stativer, fælge ...) er komponenterne af god kvalitet uden at være det ultimative i en VSF eller en VeloToutTerrain € 3500. Afslutningsvis har denne overpris cykel for mig en fantastisk kvalitet: den fungerer. For dem, der ønsker at træne snarere end at blive ført væk af en elmotor, kan den solide, lavt vedligeholdende gearkasse være fremtiden for bycyklen, selvom den helt sikkert kræver en Shimano-version. lidt mindre god, men meget billigere at opnå det.

Acheté en promotion à 1530€ en juin 2019, avis après cinq mois d'utilisation quotidienne. Je suis un cycliste lourd (>100 kg) et relativement rapide. Après avoir usé 3 vélos D4 en 15 ans comme une brute (cassettes de pédalier bousillées, chaînes cassées au déraillement...), bavé depuis devant les Rohloff depuis un séjour en Allemagne en 2003, et passé de longues heures le week-end à lutter avec un groupe Deore qui déraillait dès que mon couple de pédalage dépassait la normale, j'ai cassé ma tirelire pour cet Perigor pinion 9 d'Ortlieb, marque dont je n'avais jamais entendu parler. Après quelques adaptations basiques (raccourcir le guidon qui est démesuré pour un usage urbain, changer les poignées, équiper de Nutfix Abus sur roues et tige de selle, remplacer les pneus par des Marathon plus, marquage Fubicy...), c'est devenu mon moyen de déplacement principal. Quelques remarques : avec un peu de crasse, le vélo a l'air relativement anodin, ce qui est un très bon point quand on le gare à l'extérieur à Paris, même avec deux U dont un Abus Granit Extreme. Passer à une poignée tournante après avoir été habitué aux leviers : oubliez votre VTT des années 90, celle-ci marche parfaitement bien, le passage de vitesse est rapide, le changement à l'arrêt et de plusieurs vitesses d'un coup est vraiment très utile en milieu urbain. Personnellement, je trouve l'étagement du Pinion 9 idéal : la plage de vitesses est complète, et je ne me suis jamais dit que j'avais besoin d'une vitesse intermédiaire, même si j'aurais peut-être opté pour 12 vitesses pour du voyage à vélo. J'admets que le principe de la courroie est séduisant, mais j'ai choisi exprès ce modèle à chaîne pour un entretien plus simple (j'ai été initialement surpris par l'absence de réglage de la tension sur le cadre ou par un tendeur de chaîne, mais cela ne pose en fait aucun problème - au fond, les vélos à vitesses uniques de nos aïeuls marchaient très bien sans). Le Perigor 9 que j'ai reçu a un cadre ouvrable à l'arrière, une conversion vers la courroie est donc peut-être possible. L'entretien (vidange annuelle...) ne me fait pas peur, mais il faut savoir qu'il n'y a clairement pas beaucoup de vélocistes compétents pour le moment. Il faut noter qu'il faut un outil spécial pour le démontage des plateaux, et certaines pièces sont évidemment spécifiques à Pinion (et coûteuses). Je craignais une usure prématurée de la chaîne et des plateaux, mais au bout de 5 mois ma jauge de chaîne suggère que j'en ai encore pour un bon moment. Pour tout le reste (freinage, éclairage, porte-bagages, jantes...), les composants sont de bonne qualité sans être le nec plus ultra d'un VSF ou d'un VeloToutTerrain à 3500€. En conclusion, ce vélo hors de prix a pour moi une grande qualité : il fonctionne. Pour ceux qui veulent faire un peu d'exercice plutôt que se laisser porter par un moteur électrique, la boîte de vitesses solide et à entretien limité est peut-être l'avenir du vélo urbain, même s'il faudra sûrement une version Shimano un peu moins bien mais beaucoup moins chère pour y parvenir.

Bedømmelsen stammer fra sidste års model med næsten identiske specifikationer.


Brug for hjælp?
Skriv til os via kontaktformularen, hvis du har spørgsmål eller besøg vores FAQ-side.
Nyhedsbrev
Registrer dig nu og få en rabatkupon på 35 kr.
Eksklusive kampagner og tilbud venter dig. 4

Databeskyttelse & afmeldelse
Everyday we get more people on bikes