Online cykel shop – Bikester
Lageroprydning – rabatter på op til 80 %1
GRATIS RETUR
GRATIS LEVERING FRA 699 KR.6
Der kan forekomme midlertidige restriktioner på reklamationer og forsinkede tilbagebetalinger. Vi arbejder på at kunne tilbyde dig disse tjenester igen som normalt.

DT Swiss XRC 1501 Spline Carbon Cross Country Forhjul 29 "Disc CL

ID: 1279452

Vejl. udsalgspris 5.689 DKK
3.569 DKK
- 37 %
Inkl. moms., gratis forsendelse
Tilgængelig online Hurtig levering inden 1-2 arbejdsdage
Varen er blevet tilføjet til din indkøbskurv

Dette produkt kan i øjeblikket ikke bestilles i den ønskede mængde. Kontroller din indkøbskurv.

Spørg om produktet

Jeg vil gerne kontaktes, når varen er tilgængelig igen.

Vi gemmer din anmodning i 3 måneder. Hvis varen kommer inden da, vil vi kontakte dig.
GRATIS RETUR
GRATIS LEVERING FRA 699 KR.6

Beskrivelse af

DT Swiss XRC 1501 Spline Carbon Cross Country Forhjul 29 "Disc CL

Beskrivelsen af dette produkt er automatisk oversat. Vi beklager eventuelle fejl.

Lavet til moderne XC-baner - et 240-nav omgivet af en 30 mm carbonfælg - super hurtigt!
XRC 1501 SPLINE ONE er skræddersyet til de præstationsorienterede cross country-rytteres behov og lader intet tilbage at ønske. De lette 30 mm brede carbonfælge giver ideel støtte til moderne XC-dæk. De kører på racerprøvede og super holdbare 240-nav med RATCHET EXP-frinavsystem, hvor hver eneste smule af din energi overføres til fremadgående bevægelse via lige så flotte dobbeltslagede eger og en perfekt hjulkonstruktion.

HVORFOR BRUGE KULSTOF?
Carbon gør det muligt at bygge lettere hjul, hvilket forbedrer køreegenskaberne for de specifikke hjul til forskellige anvendelsesområder. Ved at forbedre 1501 SPLINE ONE-hjulene yderligere er DT i stand til at reducere vægten med op til 180 g pr. hjulsæt i forhold til den tidligere generation, samtidig med at de bevarer deres værdier.

KRAVSPECIFIKKE CARBONFÆLGE
Carbon gør det muligt for DT at fremstille en 30 mm bred Cross Country-fælg, som i høj grad understøtter moderne XC-dæk, hvilket giver lavere dæktryk og dermed reducerer rullemodstanden på ujævne overflader. XC-hjulet nyder ikke kun godt af den lave vægt fra en carbonfælg, DT's All Mountain- og Enduro-hjul nyder også godt af det lave inertimoment, som en carbonfælg giver, hvilket giver en hurtig acceleration, præcis håndtering og høje hastigheder.

HVORFOR BRED?
En bredere fælg giver bedre støtte til dækket, hvilket giver lavere tryk og fører til mindre rullemodstand på ujævne spor. Få mere at vide om det.

30 MM INDVENDIG BREDDE
MINDRE RULLEMODSTAND
Cross Country-hjul er lavet til at være hurtige, og det gør det nødvendigt at reducere modstanden, hvor det er muligt. På en ru overflade kan rullemodstanden udgøre op til 69 % af den samlede modstand. Rullemodstand er defineret som: rullemodstandskoefficient x vægt x tyngdeacceleration. Koefficienten er defineret af hjulstørrelse, dæksektion, dækegenskaber, dæktryk, slidbane og jordbund. Mens de fleste af disse faktorer ikke kan påvirkes af hjulet, kan vi ændre dækstøtten. En bredere fælg giver bedre støtte til dækket, hvilket giver lavere tryk og fører til mindre rullemodstand på ujævne spor.

HØJERE DÆKSTØTTE
TILLADER LAVERE TRYK
Under svingning opstår der sidekræfter, som virker på dækket. Dækkets kontaktflade bevæger sig i den modsatte retning af sidekraften. Når du kører gennem et sving med en smal fælg, er dækkets kontaktflade ikke længere over flangen på den smalle fælg. Dækket støttes ikke længere af fælgen og folder sig sammen, hvilket resulterer i en ustabil køreoplevelse. Denne foldning skaber spænding over dækket, som trækker i den modsatte vulst og forårsager et tab af luft mellem dækets vulst og fælgbunden, såkaldt dækbøvser.
Dækkets kontaktflade på den brede fælg er inden for fælgens flanger. Dækkets sidevæg støttes af den brede fælg, hvilket øger kontrollen. En bredere fælg kan derfor køres med lavere lufttryk end en smallere fælg.

LAVERE LUFTTRYK
MINDRE RULLEMODSTAND
Et hjul med lavt dæktryk vil rulle bedre over ujævne overflader end et hjul med højt tryk, da dækket kan tilpasse sig underlaget bedre. Et hjul med højt lufttryk kan ikke absorbere forhindringer, og cyklen skal bevæge sig opad, hvilket svarer til løftearbejde, hvilket øger rullemodstanden. Mindre lufttryk fører til mindre træthed, fordi du som rytter også har mindre løftearbejde at udføre.

SLANGELØS TEKNOLOGI
Slangeløse dæk har nogle afgørende fordele i forhold til den konventionelle kombination af dæk og slange: Dækket kan køres med mindre tryk uden risiko for "slangebid" og giver derfor mere vejgreb. Det lavere tryk sikrer også større kørekomfort. Når man slipper for inderslangen, betyder det, at der ikke er nogen friktion mellem slangen og dækket, og at rullemodstanden derfor er lavere, når man kører offroad og over forhindringer. Hvis der også anvendes slangeløs mælk, er dækket også immunt over for punkteringer og små snit. En stor fordel for alle dem, der kan lide at køre langt væk fra den nærmeste cykelforretning.

Fordelene
Tubeless Ready-fælge fra DT Swiss har yderligere fordele i forhold til konventionelle fælge. Takket være dækets tværsnit kan dækket simpelthen springe på plads, når det pumpes op, så der normalt kun er brug for en normal standerpumpe. Det geniale slidbanemønster på DT Swiss-fælgene sikrer også, at dækket sidder præcist og sikkert, selv under hårde kørselsforhold.

Den perfekte pasform
Profilerne på DT Swiss-fælge er specielt designet til slangeløs brug. De garanterer en perfekt pasform og gør monteringen af dækket så let som muligt. Det er dog altid muligt at bruge en konventionel kombination af dæk og slange.

DT Swiss ventil
Brugen af aluminium sparer 40 % vægt i forhold til konventionelle messingventiler. Det integrerede ventilværktøj i ventilhætten sparer tid og kræfter med at finde det rigtige værktøj til at fjerne ventilindsatsen. Den koniske ventilbase sikrer en tæt pasform. DT Swiss Tubeless-ventilen passer perfekt til DT Swiss-fælge og sikrer en perfekt tætning til lange problemfri ture.

DT Swiss slangeløst bånd
DT Swiss Tubeless Ready Tape forsegler fælgen og fungerer også som fælgtape. Den fås i forskellige størrelser, så den passer perfekt til fælgenes forskellige indvendige bredder.

DT Swiss slangeløse sæt til slangeløse slanger
DT Swiss Tubeless Ready Kit bruges til at forsegle Tubeless Ready-fælgen og gør det dermed muligt at køre uden slange. DT Swiss anbefaler på det kraftigste, at der anvendes et højtydende dæktætningsmiddel, selv når du bruger slangeløse specifikke dæk. Når du bruger Tubeless Ready-dæk, er det obligatorisk at bruge tætningsmidlet (tætningsmidlet forsegler dækket, som primært ikke er lufttæt). En slangeløs konstruktion opnår kun sit fulde potentiale med et tætningsmiddel! Sørg for, at tætningsmidlet er kompatibelt med fælgen, fælgbåndet og dækket. Det må ikke være ætsende eller aggressivt på nogen måde. Hvis du er i tvivl, skal du kontakte producenten af tætningsmidlet, så du ikke mister din DT Swiss-garanti.

PRO LOCK-TEKNOLOGI
Pro Lock er en proces, hvor en patenteret, dobbelt sammensat, klæbende væske sprøjtes ind i nippelgevindet, hvilket giver mulighed for ekstremt holdbare hjulkonstruktioner. Ved at sætte niplen på egeren aktiveres limen og begynder at hærde. Det er stadig muligt at eftermontere hjulet, efter at limen er hærdet fuldstændigt, med kun en minimal forringelse af dens gevindlåsende funktion.

PRO LOCK - FAKTA
DT Pro Lock-nipler forhindrer, at forbindelsen mellem eger og nipler løsner sig.
Hjulets holdbarhed forbedres op til 20 gange i forhold til hjul uden Pro Lock-udstyr.
Egnet til både hånd- og maskinbyggede hjul. Brug af fedt eller olie anbefales ikke.
Alle DT Swiss-nipler fås med og uden DT Pro Lock.

Detaljer

  • ASTM-klassificering: 3
Vis alle modeller fra DT Swiss XRC 1501-serien

I korte træk

Akselstandard
Akselstandard
Stikakse
Materiale
Materiale
Carbon
Størrelse (i tommer)
Størrelse (i tommer)
29 tommer
konstrueret til Bremsetype
konstrueret til Bremsetype
Center Lock-skivebremser
konstrueret til Bremsetype
konstrueret til Bremsetype
---

Funktioner

Tilsigtet brug
Tour / Cross Country, Marathon / XC
Vigtigste oplysninger
Version:
Forhjul
Aksel
Akselsystem:
Forhjul 15x110 mm
Akselstandard:
Stikakse
Fælge
Materiale:
Carbon
Design:
Hulrum
Profilhøjde:
lav (< 30mm)
Højde:
25 mm
dæktype:
Trådkantsdæk/Clincher
Bremsesystem:
Skivebremse
Ventilboring:
6,5 mm
Tubeless-egnet:
ja
Bredde:
36,00 mm
indvendig bredde:
30,00 mm
Størrelse (i tommer):
29 tommer
Fornav
Installationsbredde (mm):
110 mm
Aksediameter - foran (mm):
15 mm
Antal eger:
28
Materiale:
Alumimium
Type:
DT Swiss 240
Egenskaber:
Til stikakse, lukket, kuglelejer
Bagnav
Tandhjuls type:
--
Eger
Design:
DT konkurrence løb straightpull med DT ProLock Squorx ProHead nippel lavet af aluminium
Lacing:
3-vejs krydset (1: 1)
Forhjul
konstrueret til Bremsetype:
Center Lock-skivebremser
Vægt:
728,00 g
Baghjul
konstrueret til Bremsetype:
---
Hjulsæt
Maks. totalbelastning:
110,00 kg
Leveringsomfang
Leveringsomfang:
Hjul, TL tape 32 mm, TL ventil aluminium sort 18-25 mm, IS 6-huls adapter MTB
Modelår
2023
Produktnummer
1279452
Producentens artikelnummer
WXRC150BEIXCA11457
EAN
7613052374512

Kundeanmeldelser

Giv din mening til kende. Vær den første til at anmelde dette produkt.