Det nye Ekar-bagledsbeslag er designet specielt til de hårde krav, der stilles til all-road- og gruscykling og racerløb.
Den er udstyret med den robuste dobbeltbeskyttelse fra Pro-Tech - et patenteret design med en udvendig tætningsring, der beskytter et stærkt, elastisk glasfiberbelastet polyamidrør i midten mod skadelig indtrængen af vand, mudder og grus. Bundbeslaget passer sammen med de eksterne rustfrie stållejer - som er fastgjort til krumtapakslerne som en integreret enhed i stedet for BB-kopperne, hvilket giver større størrelse og lettere adgang til vedligeholdelse - og sidder over en stiv, stærk indre akselspindel, hvilket giver en jævn, flydende og forudsigelig ensartet ydeevne fra starten. Takket være Pro-Tech-forseglingssystemet forbliver den sådan, uanset hvor og hvordan du kører. Ekar-bundbeslagsmuligheder tilbyder bred kompatibilitet i et komplet udvalg af gevind- og PressFit-applikationer.
ProTech
Den patenterede ProTech-teknologi med dobbelt forsegling forbinder de to semi-aksler sikkert inde i bundbeslaget og beskytter BB-lejerne mod indtrængende vand og mudder, hvilket giver lang levetid og høj ydeevne, selv under de værste kørselsforhold. ProTech-systemets centrale Hirth-led, som er en udvikling af Campagnolos innovative og gennemprøvede Ultra-Torque-teknologi, har selvcentrerende og selvjusterende tænder på forsiden midt på krumtappen, hvor enderne af de integrerede semi-aksler mødes.
Akslerne er fastgjort sammen med en enkelt, beskyttet overdimensioneret bolt, og deres præcise parring kan endda overvinde den ubetydelige fejljustering, som nogle carbonrammer kan indeholde takket være de små toleranceforskelle i deres fremstilling. ProTech-krumtapakselsystemets drejningsmomentoverførsel er lige så effektiv som en aksel i et enkelt stykke, og den er lettere. Og da det er bedre beskyttet end andre systemer, er det også mere holdbart. Overdimensionerede rustfri stållejer sidder på krumtappen uden for BB-skallen for maksimal stivhed, smidighed og styrke takket være større akselstivhed fra den øgede akseldiameter.