• HURTIGE LEVERANCER
  • BETAL NEMT MED KLARNA
  • ALMINDELIGE SPØRGSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Indkøbskurv

TREK Trek El Mtb Rail 8 Gx Axs T-typ Gen 3 Lava

Trek El Mtb Rail 8 Gx Axs T-typ Gen 3 Lava
Beskrivelse

Vanvittigt underholdende kraftpakke, der åbner døren til en helt ny verden!

Det underholdende kraftpakke Trek Rail 8 GX AXS T-Type Gen 3 med elassistance giver dig alt det, du allerede elsker ved mountainbiking, blot meget mere af det gode. Højere hastigheder, mere kraft, længere kørselsstrækninger og mere terræn. En langslags eMTB i aluminium til spirende stimentusiaster med masser af slaglængde og avanceret teknologi, der hjælper i de hårdeste passager. Med Rail får du alt det her og mere til, du får en cykel, der både forenkler og fordyber din relation til terrænet. Dens kraftfulde amerikanske 1x-drivlinje styres trådløst, og dens kraftfulde tyske elsystem giver imponerende lang rækkevidde med uafbrudt assistance. Denne version har desuden high-end støddæmpere, en dropper-sadelpind og det kraftfulde drivsystem, der føles som at have en privat lift. 

Nøglen til succes!

  • Lige så livlig som varianten uden elassistance, med den forskel at du får hjælp op til toppen 
  • High-end støddæmpere fra RockShox (Domain RC/Deluxe Select+ RT) med hele 160/150 mm i slaglængde
  • Bosch (Performance Line CX) elmotor, der er lige så velegnet til intensiv pendling som til intense ture i terrænet
  • Det store batteri (625Wh) betyder betydeligt mere eventyr mellem opladningerne
  • Samme holdbare rammeteknologi som på Remedy (Mino Link, Straight Shot-diagonalrør og Active Braking Pivot)
  • Intelligent eMTB-tilstand til automatisk at tilpasse assistancens effektivitet efter terrænet
  • Treks RIB-system har et integreret design, hvor batteriet beskyttes af rammen og er let at tage ud uden værktøj
  • Kraftfuld 1x-drivlinje med 12 trådløst styrede gear fra SRAM (GX Eagle AXS, T-Type) som giver præcise gearskift 
  • Hydrauliske skivebremser fra SRAM (DB 8) der giver dig kraftig bremsekraft og sikker kontrol uanset forhold 
  • Knock Block - Styreleje, der effektivt forhindrer styret i at dreje rundt, hvis du skulle styrte
  • High-end 29-tommer hjul med sikre 2,5-tommer dæk fra Bontrager (XR5 Team Issue)
  • Med en dropper-sadelpind kan du sænke sadlen under kørsel og holde den væk, når du farer ned ad bakke

Helstøbt aluminiumsramme med robuste egenskaber og smarte detaljer

Stammen består af en avanceret aluminiumsramme med fremragende vridstivhed og et imponerende pivotlink. Smarte Mino Link sørger for, at du kan justere rammens geometri uden negativ indvirkning på affjedringen. Du kan finjustere styrhovedets vinkel og krankenhøjde, og du justerer det nemt med en møtrik. Rammen er fyldt med masser af smarte funktioner (Straight Shot-diagonalrør for ekstra stivhed og Active Braking Pivot), der gør dig til en bedre cyklist, mens den indvendige kabelføring beskytter alle kabler og giver cyklen det rette udseende. En anden smart funktion er rammens Knock Block styreleje, der forhindrer styret i at dreje rundt, hvis du styrter, hvilket også beskytter kablerne mod at blive rykket løs og håndtagene mod at ramme rammens overrør.

Formidabel affjedringskonfiguration, der giver dig imponerende kontrol i sporet 

Foran sidder en luftforgaffel med en slaglængde på 160 mm, og bagpå finder du en støddæmper med en slaglængde på 150 mm. Støddæmperne kan optimeres efter vægt og kørestil, og de er også udstyret med lockout, hvilket er perfekt, når det er tid til at sprinte eller når du vil klatre effektivt. Takket være Treks unikke Active Braking Pivot (ABP) har ingeniørerne formået at styre, hvordan affjedringen skal reagere på de kræfter, der genereres ved acceleration og opbremsning, desuden helt uafhængigt af hinanden. 

Atletisk kvalitetsmotor, der leverer sindssygt godt spark og dynamisk kørefølelse

Kraften kommer fra en atletisk kvalitetsmotor med et drejningsmoment på hele 85Nm, der drives af et kraftfuldt batteripakke på 625 Wh, placeret godt beskyttet i diagonalrøret, og det leverer masser af miljøvenlig kraft, hvilket giver dig imponerende mængder ekstra kraft op til hastigheder på maksimalt 25 km/t. Motoren er lettere, mindre og mere lydløs end tidligere versioner, hvilket i praksis betyder mere naturlig integration og lettere manøvrering. 

Elsystemet leverer sindssygt godt spark, men mindst lige så imponerende er elmotorens beundringsværdigt jævne følelse, der skaber en dynamisk følelse i hvert tråd. Du kan også bruge den intelligente eMTB-tilstand til automatisk at tilpasse assistancens effektivitet efter terrænet... slå tilstanden til og træd, mere indviklet behøver det ikke at være. Motoren samarbejder med de 12 kraftfulde og næsten problemfrie trådløse gear, og alt sker effektivt og giver desuden en imponerende rækkevidde. 

Vil du også have en eMTB, der er mere forbundet end nogensinde?

Rail gør cockpittet ekstra ryddeligt ved at undgå displayet, men med det smarte system er det nemt at tilføje et sådant, hvis det er nødvendigt. Boschs smarte system med LED-fjernbetjening gør det let at skifte assistancetilstand, aktivere Walk Assist, når du vil trække cyklen eller tænde lys (ekstraudstyr). De tydelige LED-lys kan ses i alle lysforhold, og det kræver kun et øjebliks blik for at tjekke batteriopladingen og assistancetilstanden.

Med Boschs smarte system får du en el-MTB, der er mere forbundet end nogensinde. Du kan tilslutte LED-fjernbetjeningen til Boschs app eBike Flow, så du kan hente cykelstatistikker, ændre indstillinger og opdatere systemet. Takket være Bluetooth-forbindelsen er det også nemt at tilføje et display, hvis du vil gøre det endnu nemmere at kontrollere dine cykeldata.

Den indholdsrige eBike Flow-app gør din cykling til en personligt tilpasset oplevelse. Brug den til at tilpasse motorens assistanceniveauer, holde styr på dine cykelstatistikker og integrere dine oplysninger med apps som Strava og Apple Health. Den inkluderer endda praktiske funktioner som navigation og servicebeskeder.

High-end hjulsæt, der altid er klar til kamp og kraftfulde skivebremser

Alt ruller på et par high-end 29-tommere med sikre gummidæk med 2,5" i bredden, der er klar til kamp og trives på de fleste typer underlag. De leverer den perfekte kombination af fremkommelighed, hastighed og stabilitet, hvilket i praksis betyder, at du kan køre hurtigt selv i vanskeligt terræn. Når det endelig er tid til at bremse, håndteres opbremsningen af et par effektive hydrauliske skivebremser, der sikrer, at du altid har kraftfuld bremseevne, uanset om det er mudret, regnfuldt eller snavset i sporet.

I DETALJEN
Varenummer0133183-C362
EAN-kode-
VaremærkeTREK
FarveLava
Producentens varenummer-
Specifikation
PersonaliseringMountainbiking
ModelserieTrek Rail
KønUnisex
Dam-specifik 

Dam-specifik

Eftersom kvinder og mænd oftest ser forskellige ud anatomisk, bygger mange producenter cykler, der er tilpasset derefter. Normalt er det kun små forskelle, der adskiller dem. Blandt andet plejer der at være bredere sadler, smallere styr og kortere krankarme. I nogle tilfælde laves der også damespecifikke modeller i mindre størrelser og med et skrånende overrør. Nogle gange også i andre farver.
Nej
ElcykelJa
Din højde 

Din højde

Anbefalet længde ifølge leverandøren
-
Passer til højde (cm)-
Producentens farveLava
Stel
Stelstørrelse-
Stel-
Stel materiale 

Stel materiale

Kulfiber koster lidt mere end en aluminiumstel, men den har en hel del fordele i forhold til andre materialer, når det kommer til rene køreegenskaber. Den er stærkere, lettere, stivere og mere komfortabel at cykle på, da det er et mere levende materiale end aluminium. Kulfiber er dog lidt mere følsomt over for montering af tilbehør, som du klemmer rundt om stellet, for eksempel låse eller børnestole. Dette betyder, at kulfiber især er velegnet til sports-cykler som racercykler og mountainbikes.

Aluminium er et prisvenligt og let materiale, som egner sig til alle typer af cykler. Det er nemt at opnå en rigtig lav vægt, men stadig bevare styrke og gode køreegenskaber, og materialet er heller ikke følsomt over for, hvad du monterer for tilbehør på det. Bare at blæse og køre og montere præcis hvad du vil på din cykel!

Stål er et materiale, der kan fremstilles i mange forskellige kvalitetsniveauer. Stål kan bygges meget billigt og findes derfor på de enklere cykler i vores sortiment. Men det kan også være et utroligt eftergivende, holdbart og komfortabelt materiale, når man bruger rigtig fint stål. Det rigtig fine stål findes i mange cykler, der er beregnet lidt mere til langdistancykling, for eksempel vores fine touringcykler fra Surly og Skeppshult-cykler, som er bygget i svensk kvalitetsstål (hvilket bidrager til meget fine komfortegenskaber på de fleste underlag).

Aluminium
For affelTrek
For affjedringstype 

For affjedringstype

En affjedret forgaffel er i dag standard på mountainbikes, simpelthen for at kunne klare det terræn, som cyklen bruges i. Der findes også en hel del hybridcykler med affjedrede forgaffler, for at give dig lidt mere komfort på grusveje og eventuelle skovstier. Hvis du skal cykle i skov eller på lettere stier, alternativt meget grusvej, så er en affjedret forgaffel et godt valg!

Stive forgaffler findes på standard, racer- og hybridcykler, og egner sig bedst til cykler, der for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere cykel, en cykel der føles kvikkere og en cykel der opleves at reagere bedre på dine bevægelser. Visse nichecykler som fatbikes og touringcykler har også stive forgaffler, men da kompenseres det ofte med meget brede og solide dæk for at genskabe lidt af komfortfølelsen. Hvis du skal cykle primært på asfalt, og måske en venligere grusvej, så er en stiv forgaffel helt rigtig for dig!

Affjedret
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er præcis hvad det lyder som - størrelsen på hjulene. Den måles normalt i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Sverige er tommer det mest almindelige mål, og derfor er det mål vi har valgt at bruge. Hjulstørrelsens betydning varierer afhængigt af cykeltypen.

Børnecykler

Børnecykler benævnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på cyklen, hvilket adskiller sig fra voksen cykler hvor ramme størrelsen er hvad der afgør størrelsen på cyklen. Det betyder ikke at alle cykler med 24"-hjul er lige store, og derfor har vi valgt at, i stedet for at have en størrelsestabel, angive præcise længdeanbefalinger for hver enkelt cykel.

Når man køber børnecykel vil man selvfølgelig have at barnet skal kunne vokse med cyklen. Tænk dog på at en alt for stor cykel generelt bliver for lang, og dermed giver en liggende siddestilling hvilket i sin tur mindsker udsynet for barnet. Vælg derfor aldrig en cykel hvor barnet er mere end 5 centimeter kortere end vores angivne længdeangivelse.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen findes tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var længe den eneste størrelse der blev brugt til mountainbikes, men bruges i dag principielt kun til juniorcykler og enklere mountainbikes som er tænkt til transport og lettere motion. Vil du træne eller endda konkurrere med din cykel er det 29" eller 27,5" der gælder. Lidt forenklet kan man sige at 29" giver en mere stabil oplevelse, bevarer fart bedre og lettere tager dig over små forhindringer bedre end 27,5", mens en 27,5" giver dig en cykel som opleves kvikkere i kurver samt en anelse hurtigere i accelerationen. Mange fuldt affjedrede mountainbikes med 27,5" har desuden længere slaglængde, og er tilpasset til en mere teknisk og ujævn terræn.

Racercykler, standardcykler, hybridcykler og øvrige cykler

For praktisk talt alle cykler bortset fra mountainbikes og børnecykler gælder 28"-hjul som er en velafbalanceret størrelse som giver både gode forudsætninger for at rulle let, være behagelig at sidde på og let at manøvrere.

29"
Årgang2024
Hjul
ForhjulBontrager XR5 Team Issue, TLR, Inner Strength Casing, aramidkant, 60 tpi, 29 x 2,50"
BagdækBontrager XR5 Team Issue, TLR, Inner Strength Casing, aramidkant, 60 tpi, 29 x 2,50"
Drivlinje
KrankpartiSRAM GX, 160 mm längd
KædeSRAM GX Eagle, T-Type, 12-växlat
KassetteSRAM Eagle XS-1275, T-Type, 10-52, 12-delad
Komponenter
ForbremseSRAM DB 8 hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
BagbremseSRAM DB 8 hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
StyrBontrager Line, aluminium, 35 mm, 27.5 mm rise, 780 mm bredd
StyrstammeBontrager Elite, 35 mm, 0 grader, 45 mm längd
Sadelpind-
Bremsetype 

Bremsetype

Fælgbremse

De klassiske bremser for alle typer af cykler, som langsomt men sikkert udfases af skivebremser. Disse styres via greb fra styret og klemmer til med bremsebelæg omkring fælgbanen for at stoppe cyklen. Fælgbremser findes i forskellige typer for at passe til forskellige typer af cykler og kommer som blandt andet V-bremse, cantilever og U-bremser. Fordelen med disse er, at de er meget lette at vedligeholde og har en lav vægt.

Rullebremse

Disse fungerer ligesom tromlebremser som findes på blandt andet knallerter. Her trykkes bremseklodser ud mod metal indeni en cylinder i midten på hjulet. Disse kræver mindst vedligeholdelse og er utroligt driftssikre. Ulempen med disse er, at de ikke har lige så kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fodbremse

Standarden som findes på de fleste klassiske dame- og herrecykler. Denne bremse kræver meget lidt vedligeholdelse men begrænses hvis du ønsker flere gear. Disse hører nemlig til specifikke typer af nav (hjul) som har indkapslede gear, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er, at der kræves mere kraft for at bremse ordentligt sammenlignet med andre, samt at du skal have fødderne i specifikke positioner for at kunne udøve den ønskede kraft.

Skivebremse

De moderne bremser på blandt andet mountainbikes, hybrider og et flertal af elcykler. Disse er baseret på en bremsekaliber som klemmer til omkring en skive af metal ved hjulets nav (midten på hjulet). Dette er meget lig de systemer som findes på både biler og motorcykler og anses for at være det absolut bedste i dagens situation. Disse er de kraftigste bremser, kræver relativt lidt vedligeholdelse og er meget driftssikre og findes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olie).

-
Motor
MotorBosch Performance Line CX
Motorplacering 

Motorplacering

Hvor en motor er placeret afgør, hvor meget støtte du får, og hvor jævn kraftoverførslen opleves. En motor placeret på for- eller baghjulet giver generelt en oplevelse af, at cyklen skubber på (baghjul) eller trækker (forhjul), mens en centralt placeret motor generelt giver indtrykket af, at det er dig selv, der træder i pedalerne (og du er blevet meget stærkere).

En motor placeret i krankboksen giver altså en række fordele, men er noget dyrere at fremstille, hvilket gør, at cyklens pris bliver højere med en krankboksmonteret motor sammenlignet med en bag- eller forhjulsmonteret motor. En hjulmonteret motor er altså billigere, og for dig, som cykler kortere afstande eller bruger cyklen relativt lidt, fungerer dette udmærket for dig - mens en krankboksmonteret motor er at foretrække, hvis du agter at cykle/pendle oftere og længere.

Mere om krankboksmonteret motor

Motoren er placeret i krankboksen, dvs. midten på cyklen. Derfor kaldes dette også ofte for midtmonteret motor eller centermonteret motor. Den giver blandt andet følgende fordele:

  • Jævnere gang, eftersom en midtmotor har flere sensorer end motorer, der er placeret på hjulene
  • Er lettere at bruge uden eldrev, eftersom der ikke er nogen modstand i hjulene
  • Bedre vægtfordeling i cyklen, hvilket gør cyklingen lettere og sjovere
  • Giver øget pedalstyrke, eftersom elkraften kommer fra samme sted som pedalstyrken
-
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maks. tilladt motoreffekt i Sverige er i øjeblikket 250 W. Hvis der angives en højere effekt end 250 W i specifikationen, er det kun en midlertidig værdi ved start eller acceleration, som falder til 250 W efter få sekunder.
250 W
Motorens lydniveauLav
Drejningsmoment 

Drejningsmoment

Motorens drejningsmoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål for en krafts evne til at dreje et objekt omkring en bestemt akse. Forenklet kan man sige, at jo højere drejningsmoment, desto bedre.
85Nm
Maksimal assistancehastighed 

Maksimal assistancehastighed

Den højeste tilladte assistancehastighed i Sverige er i øjeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, stopper motoren med at yde assistance, og du må ganske enkelt træde i pedalerne på egen hånd.
25 km/h
El-systemBosch
Batteri
Batteritype-
Spænding-
Udstyr
Håndtag/StyrbåndBontrager XR Trail Elite, nylon, Lock-on
PedalerVP-536, nylonstomme
SadelBontrager Verse P3, CrMo-rails // Bontrager Arvada, Hollow CrMo-rails, 138 mm bredd
KUNDERNES MENINGER
Også tagget i
  • 2024

Din indkøbskurv(0 varer)

Din indkøbskurv er tom
I alt: 0 dkk
Til kassen

Foretrukne(0 varer)

Du har ingen favoritter
MENU